Bestellen en Betalen

veelgestelde vragen

 

< terug naar het overzicht

 


 

  1. Het lukt niet om mijn bestelling af te ronden, wat nu?
  2. Moet ik eerst een account aanmaken?
  3. Zijn de prijzen inclusief of exclusief BTW?
  4. Hoe kan ik betalen via jullie site?
  5. Zijn mijn gegevens veilig bij Budgetstoffen.nl?
  6. Ik wil graag op rekening bestellen, is dit mogelijk?
  7. Kan ik alleen per meter bestellen?
  8. Kan ik ook telefonisch of per mail bestellen?
  9. Ik ben wat vergeten, kan ik nog bijbestellen?
  10. Werken jullie met kortingscodes?
  11. Ik heb een bedrijf gevestigd buiten Nederland, met een BTW nummer. Hoe kan ik bestellen?
  12. Ontvang ik een bevestiging en factuur van mijn bestelling?
  13. Kan ik mijn bestelling annuleren?

 

 

1.  Het lukt niet om mijn bestelling af te ronden, wat nu?

Wat vervelend dat het niet lukt om je bestelling te plaatsen. Dit kan verschillende redenen hebben, hier onder de meest voorkomende oorzaken:

  • de adresgegevens zijn niet volledig ingevuld
  • door het ‘automatisch invullen’ van de gegevens is er iets misgegaan: haal alle tekstvelden leeg en probeer het nogmaals dmv 'handmatig invullen'
  • je bent vergeten de verzendmethode te selecteren
  • je bent vergeten om akkoord te gaan met onze ‘algemene voorwaarden’

Komt je er alsnog niet uit? Neem dan gerust contact met ons op, dan proberen we verder te helpen.

 

2.  Moet ik eerst een account aanmaken?

Nee hoor, dit hoeft niet, maar... is wel makkelijk. Op deze manier kan je het betalingsproces sneller doorlopen, meerdere verzendadressen opslaan, bestellingen bekijken, opnieuw bestellen, inschrijven voor de nieuwsbrief en nog veel meer.

 

3.  Zijn de prijzen inclusief of exclusief BTW?

De getoonde prijzen zijn inclusief BTW en per strekkende meter. Het vermelde bedrag bij de producten is dus de prijs per meter of per stuk (in geval van fournituren). In de omschrijving staat de breedte van de stof vermeld. 

 

4.  Hoe kan ik betalen via jullie site?

Bij Budgetstoffen.nl kan je op een veilige manier je aankopen afrekenen en heb je keuze uit verschillende bekende betaalmethodes. Heb je gekozen voor een overboeking? Houdt er dan rekening mee dat er 2-3 werkdagen gaat over de verwerking van de betaling. De bestelling zal pas na ontvangst van betaling klaargemaakt worden voor verzending. 

LET OP: Is de betaling niet gelukt, dan kan je de bestelling opnieuw plaatsen/betalen. Wij verwerken alleen de bestelling waarvan de betaling succesvol is. De overige bestellingen worden automatisch geannuleerd. Mocht het na meerdere pogingen alsnog niet lukken, neem dan gerust contact met ons op. Het is niet de bedoeling om zelf via een overboeking geld naar ons over te maken, dit is niet gekoppeld aan ons systeem en hierdoor krijgen we geen melding van de betaling en zal de bestelling niet verwerkt worden.

 

5.  Zijn mijn gegevens veilig bij Budgetstoffen.nl?

De webshop van Budgetstoffen.nl is beveiligd met een SSL certificaat. Een SSL certificaat beveiligt de verbinding tussen de bezoeker en de website en zorgt er voor dat de datastroom tussen de bezoeker en de website niet leesbaar is voor anderen. Dit is onder andere herkennen aan de 's' achter http en het slotje in de browser. Dit zijn de kenmerken dat onze website is beveiligd met een SSL certificaat.

Bij ons kan je veilig betalen en privacy is gewaarborgd: gegevens worden altijd vertrouwelijk behandeld. Lees voor meer informatie ons privacybeleid.

 

6.  Ik wil graag op rekening bestellen, is dit mogelijk?

Dit is alleen mogelijk voor bedrijven en verenigingen, bij orders van min. €100. Voor particuliere orders is dit niet mogelijk. 

Hoe werkt het? Maak eerst een account aan, voorzien van volledig ingevulde factuur-/ verzendgegevens en stuur ons vervolgens per mail een verzoek om het account om te zetten in een zakelijk account. 

 

7.  Kan ik alleen per meter bestellen?

Nee hoor, je kan bij ons van alle op maat gemaakte producten het gewenste aantal centimeters bestellen, wel met een minimum van 50 cm. 

 

8.  Kan ik ook telefonisch of per mail bestellen?

Nee helaas is dit niet mogelijk, bestellingen kunnen alleen via onze webshop besteld worden.

 

9.  Ik ben wat vergeten, kan ik nog bijbestellen?

Het is inderdaad mogelijk om wat bij een eerdere bestelling te voegen, mits de bestelling nog niet verwerkt is. Neem altijd eerst even contact op met onze klantenservice. Zij kunnen laten weten of de bestelling reeds verwerkt is en of bijbestellen nog mogelijk is.

Je kan de nieuwe bestelling plaatsen zoals je gewend bent. Alleen bij de verzendmethode vink je de optie ‘Bijbestellen: samenvoegen met andere bestelling’ aan, hiermee voorkom je dubbele verzendkosten. Let op: dit kan alleen na akkoord van klantenservice, anders kunnen wij niet garanderen dat het samenvoegen gaat lukken en worden er alsnog verzendkosten in rekening gebracht.

Graag bij de notities aangeven dat deze bestelling toegevoegd moet worden aan de eerder geplaatste bestelling (vergeet niet het bestelnummer van de reeds geplaatste bestelling te vermelden) en daarnaast ontvangen we hierover graag nog even een email, dit kan heel makkelijk door het beantwoorden van de bestelbevestiging van de nieuw geplaatste bestelling. Dan proberen wij de bestellingen als 1 pakket te verzenden, we kunnen geen garantie hierover geven. Mocht het niet lukken, dan nemen wij hierover contact op.

 

10. Werken jullie met kortingscodes?

Wij hebben regelmatig leuke acties en aanbiedingen waarbij we gebruik maken van kortingscodes, wil je hiervan op de hoogte blijven? Volg ons dan op onze social media #budgetstoffen en/of schrijf je in voor onze nieuwsbrief.

 

Ook kan het zijn dat je een kortingscode hebt ontvangen via een cadeaubon of van onze klantenservice. De code kan je verzilveren tijdens het afrekenen op onze website. Let op: een unieke kortingscode is slechts 1x te gebruiken.

 

11. Ik heb een bedrijf gevestigd buiten Nederland, met een BTW nummer. Hoe kan ik bestellen?

In dit geval is er sprake van een intracommunautaire levering. Dit is uiteraard geen enkel probleem, wel moet hiervoor een account aangemaakt worden en hebben we bedrijfsgegevens nodig, waaronder een geldig BTW nummer. Ons systeem zal controleren of het BTW nummer en de bedrijfsgegevens correct zijn. Tijdens het afrekenen van de bestelling zal de BTW van de bestelling verlegd worden, deze betaal je dus niet aan ons. 

 

12. Ontvang ik een bevestiging en factuur van mijn bestelling?

Ja, de bestelbevestiging ontvang je gelijk na het afronden van de bestelling per mail. Na ontvangst van betaling ontvang je de factuur ook per mail, deze kan je vinden in de bijlage als PDF bestand. Wij versturen de factuur enkel digitaal.

 

Geen mails ontvangen? Kijk dan eens in de map 'ongewenst email' of 'spam', wellicht staat de mail daar. Neem anders contact met ons op, dan sturen we hem alsnog toe. 

 

13. Kan ik mijn bestelling annuleren?

Alleen als de bestelling nog niet verwerkt is kunnen wij hem annuleren. Het is dus mogelijk, wel is het raadzaam zo snel mogelijk hierover contact met ons op te nemen.