Veelgestelde vragen
Op zoek naar een antwoord?
Bekijk dan eerst eens onze veelgestelde vragen, over bijvoorbeeld het bestellen via onze website, de verzending en levering van je pakket, het aanvragen van staaltjes en nog veel meer handige informatie.
Meestal kan je het antwoord hier al vinden.
Kan je het antwoord op je vraag alsnog niet vinden? Neem dan gerust contact met ons op!
Â
Â
Bestellen en betalen
Het lukt niet om mijn bestelling af te ronden, wat nu?
Wat vervelend dat het niet lukt om je bestelling te plaatsen. Dit kan verschillende redenen hebben, hier onder de meest voorkomende oorzaken:
- de adresgegevens zijn niet volledig ingevuld
- door het ‘automatisch invullen’ van de gegevens is er iets misgegaan: haal alle tekstvelden leeg en probeer het nogmaals dmv 'handmatig invullen'
- je bent vergeten de verzendmethode te selecteren
- je bent vergeten om akkoord te gaan met onze ‘algemene voorwaarden’
Komt je er alsnog niet uit? Neem dan gerust contact met ons op, dan proberen we verder te helpen.
Ik heb een bedrijf gevestigd buiten Nederland, met een BTW nummer. Hoe kan ik de BTW verleggen?
In dit geval is er sprake van een intracommunautaire levering. Dit is uiteraard geen enkel probleem, wel moet hiervoor een klantaccount aangemaakt worden en hebben we bedrijfsgegevens nodig, waaronder een geldig BTW nummer. Ons systeem zal controleren of het BTW nummer en de bedrijfsgegevens correct zijn. Tijdens het afrekenen van de bestelling zal de BTW van de bestelling verlegd worden, deze betaal je dus niet aan ons.Â
Zijn de prijzen getoond op de website inclusief of exclusief BTW?
De getoonde prijzen zijn inclusief BTW en per strekkende meter. Het vermelde bedrag bij de producten is dus de prijs per meter of per stuk (in geval van fournituren).Â
Hoe kan ik betalen via jullie site?
Bij Budgetstoffen.nl kan je op een veilige manier je aankopen afrekenen en heb je keuze uit verschillende bekende betaalmethodes.
Heb je gekozen voor een overboeking? Houdt er dan rekening mee dat er 2-3 werkdagen gaat over de verwerking van de betaling. De bestelling zal pas na ontvangst van betaling klaargemaakt worden voor verzending.Â
LET OP: Is de betaling niet gelukt, dan kan je de bestelling opnieuw plaatsen/betalen. Wij verwerken alleen de bestelling waarvan de betaling succesvol is. De overige bestellingen worden automatisch geannuleerd.
Mocht het na meerdere pogingen alsnog niet lukken, neem dan gerust contact met ons op. Het is niet de bedoeling om zelf via een overboeking geld naar ons over te maken, dit is niet gekoppeld aan ons systeem en hierdoor krijgen we geen melding van de betaling en zal de bestelling niet verwerkt worden.
Ik wil graag op rekening bestellen, is dit mogelijk?
Dit is alleen mogelijk voor bedrijven en verenigingen, bij orders van min. €100. Voor particuliere orders is dit niet mogelijk. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.
Ik ben wat vergeten, kan ik nog bijbestellen?
Het is inderdaad mogelijk om wat bij een eerdere bestelling te voegen, mits de bestelling nog niet verwerkt is. Neem altijd eerst even contact op met onze klantenservice. Zij kunnen laten weten of de bestelling reeds verwerkt is en of bijbestellen nog mogelijk is.
Je kan de nieuwe bestelling plaatsen zoals je gewend bent. Alleen bij de verzendmethode vink je de optie ‘Bijbestellen: samenvoegen met andere bestelling’ aan, hiermee voorkom je dubbele verzendkosten.
Let op: dit kan alleen na akkoord van klantenservice, anders kunnen wij niet garanderen dat het samenvoegen gaat lukken en worden er alsnog verzendkosten in rekening gebracht.
Graag bij de notities aangeven dat deze bestelling toegevoegd moet worden aan de eerder geplaatste bestelling (vergeet niet het bestelnummer van de reeds geplaatste bestelling te vermelden) en daarnaast ontvangen we hierover graag nog even een email, dit kan heel makkelijk door het beantwoorden van de bestelbevestiging van de nieuw geplaatste bestelling.
Wij proberen de bestellingen als 1 pakket te verzenden, we kunnen dit echter niet garanderen. Mocht het niet lukken, dan nemen wij hierover contact op.
Ontvang ik een bevestiging en factuur van mijn bestelling?
Ja, de bestelbevestiging ontvang je gelijk na het afronden van de bestelling per mail. Na ontvangst van betaling ontvang je een aparte mail voorzien van de factuur, deze kan je vinden in de bijlage als PDF bestand. Wij versturen de factuur enkel digitaal.
Geen mails ontvangen? Kijk dan eens in de map 'ongewenst email' of 'spam', wellicht staat de mail daar. Neem anders contact met ons op.Â
Â
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Alleen als de bestelling nog niet verwerkt is kunnen wij hem annuleren. Het is dus mogelijk, wel is het raadzaam om zo snel mogelijk hierover contact met ons op te nemen.
Kan ik ook telefonisch of per mail bestellen?
Nee helaas is dit niet mogelijk, er kan alleen via onze webshop besteld worden.
Kan ik alleen per meter bestellen?
Nee hoor, je kan bij ons van alle op maat gemaakte producten het gewenste aantal centimeters bestellen, wel met een minimum van 50 cm.Â
Werken jullie met kortingscodes?
Wij hebben regelmatig leuke acties en aanbiedingen waarbij we gebruik maken van kortingscodes, wil je hiervan op de hoogte blijven? Volg ons dan op onze social media #budgetstoffen en/of schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Ook kan het zijn dat je een kortingscode hebt ontvangen via een cadeaubon of van onze klantenservice. De code kan je verzilveren tijdens het afrekenen op onze website. Let op: een unieke kortingscode is slechts 1x te gebruiken.
Verzenden en levering
Wat betaal ik aan verzendkosten en welke verzendpartij gebruiken jullie?
Boven de €75 betaal je in Nederland, België en Duitsland helemaal niets! Onder de €75 zijn de verzendkosten standaard €5,65 binnen Nederland en €6,95 voor België en Duitsland.
We verzenden met PostNL of DPD, daarnaast kan je er ook voor kiezen om je bestelling af te halen bij ons magazijn in Harderwijk. Dit is uiteraard altijd gratis.
Bestel je stofstaaltjes? Dan betaal je altijd €0,50 per staaltje, dit is inclusief verzendkosten.
Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling in huis heb?
We streven er naar bestellingen zo snel mogelijk te verzenden. In de meeste gevallen gaat jouw bestelling binnen 1-2 werkdagen bij ons de deur uit en zal het pakket de volgende dag geleverd worden. Gezien de meeste bestellingen maatwerk betreft, kunnen we hierop geen garantie geven.
Let op! Indien er betaald is via overboeking, kan er een aantal werkdagen over de verwerking van de betaling heen gaan. De bestelling zal pas verwerkt worden, na ontvangst van betaling.
Heb je staaltjes besteld en vraag je je af waar ze blijven? Helaas gaat de bezorging van brievenpost niet meer zo snel als eerder. Tegenwoordig kan het wel een aantal werkdagen duren voordat PostNL een brief bezorgd heeft. We vragen daarom om even geduld te hebben. Zijn ze na 5 werkdagen nog niet bezorgd? Dan is er vast iets misgegaan. Dit horen wij uiteraard graag, dan sturen we de staaltjes alsnog toe.
Ik ben niet thuis op het moment dat de postbezorger langs komt, wat nu?
Geen probleem, de bezorger zal in 1e instantie proberen het pakket bij één van de buren af te geven. Lukt dit niet? Dan gaat het pakket naar een afhaallocatie. Hierover ontvang je bericht van de bezorger of via de track en trace mail.
Kan ik mijn bestelling ook afhalen bij een afhaallocatie?
Jazeker, selecteer dan tijdens het afrekenen ‘afhaallocatie’ bij de verzendmethode. Voer je postcode in en kies een pickup point bij jou in de buurt.
Let op: de afhaallocatie moet in de regio van het door jou opgegeven factuuradres liggen, anders kan het het verzendsysteem het opgegeven pickup point niet verwerken en kiest het een willekeurig punt in de buurt van jouw factuuradres.
Â
Kan ik mijn bestelling ook afhalen bij Budgetstoffen?
Jazeker, selecteer dan tijdens het afrekenen ‘afhalen magazijn’ bij de verzendmethode. We zullen een mailtje sturen zodra het pakket klaar ligt.
Je bent van harte welkom bij ons magazijn in Harderwijk, om het pakket op te halen. Wij zijn op werkdagen geopend tussen 9.00-17.00 uur.
Â
Kan ik mijn pakket volgen?
Alle pakketten worden met een track en trace verzonden, de mail met de link hiervan ontvang je op de dag dat het pakket ons magazijn verlaat.
Staaltjes worden zonder track en trace verzonden, wel krijg je een mail zodra de staaltjes door ons zijn klaargemaakt voor verzending per brievenpost.
Mijn pakket is vertraagd, wat nu?
Wanneer je een mailtje krijgt dat er een verzendlabel is aangemaakt, gaat jouw bestelling op die dag ook bij ons de deur uit: we printen het verzendlabel pas als jouw pakket ingepakt en al op onze inpaktafel ligt en dus helemaal klaar is voor verzending. De karren met pakketten gaan dan onderweg naar het pakketdepot, hier worden de pakketten overgedragen aan onze vervoerders, zoals PostNL, DHL of DPD.
Wij vinden het erg vervelend wanneer een pakket langer dan gebruikelijk onderweg is, we doen dan ook ons uiterste best om bij de betreffende vervoerder via onderzoek duidelijk te krijgen wat er misgaat met de levering.
Hierin geldt een wettelijke levertijd van 30 dagen. Ontvang je de bestelling niet binnen deze termijn, dan zullen we in onderling overleg altijd tot een passende oplossing komen, zoals het nasturen of crediteren van de bestelling.
Vertraagde levering geeft geen recht voor het eerder opnieuw toesturen van een bestelling, tenzij het buiten boven genoemde termijn van 30 dagen valt.
De door mij opgegeven adresgegevens kloppen niet, wat nu?
Dat is vervelend. Geef dit in elk geval zo snel mogelijk aan ons door. Dit kan heel makkelijk door te reageren op de bestelbevestiging of een berichtje te sturen via onze chat.
Indien mogelijk passen we het adres voor je aan. Mocht het pakket al verzonden zijn, dan is de kans helaas heel klein dat dit nog aangepast kan worden en zal het pakket naar ons magazijn retour komen.
Wij vertrouwen op de informatie die je ons verstrekt. Iedereen dient zichzelf daarom ervan te verzekeren dat het volledige adres klopt. Het retour komen van een bestelling geeft geen recht op gratis nieuwe levering, levering op een ander adres of om de bestelling te annuleren. Wij zijn niet verantwoordelijk voor het eventueel onjuist opgeven van adresgegevens. Wij adviseren daarom ook de bevestiging van de bestelling altijd goed te controleren.
LET OP: in België en Duitsland is het van groot belang dat de naam/bedrijfsgegevens overeenkomen met de gegevens op de deur. Anders kan het voorkomen dat de bezorger het pakket retour naar ons zal sturen.
Klachten en retour
Kan ik mijn bestelling retour sturen?
Iedereen heeft het recht een bestelling tot 14 (kalender)dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.
Let op! Dit is alleen van toepassing bij producten die niet op maat geknipt zijn. Op maat geknipte artikelen, dit zijn alle stoffen, staaltjes en een aantal maatwerk fournituren, zijn uitgezonderd van het herroepingsrecht.Â
In geval dat het herroepingsrecht wel van toepassing is: dit is bij onze fournituren/naaibenodigdheden, ontvang je het volledige orderbedrag (dit is overigens alleen inclusief verzendkosten, indien het een retourzending van een complete bestelling betreft) gecrediteerd binnen 14 dagen, mits je de artikelen in goede staat retourneert.
De kosten voor het retour sturen zijn voor eigen rekening. Indien je gebruik maakt van het herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat aan Budgetstoffen.nl geretourneerd worden, binnen 14 dagen na aanmelding van het retour.Â
Wil je een retour aanmelden? Dit kan door eerst per mail contact op te nemen met onze klantenservice via contact@budgetstoffen.nl
Heb je andere vragen over ons retourbeleid? Neem dan ook contact op met ons per mail via contact@budgetstoffen.nl
Ik heb een product ontvangen dat ik niet besteld heb, wat nu?
Is er een verkeerd product opgestuurd? Dat is heel vervelend, onze excuses hiervoor. Neem dan contact met ons op. Dan zoeken wij samen naar een passende oplossing en zorgen wij dat het bestelde product alsnog snel in huis is.
Er zit een gat/vlek in de stof, wat nu?
Ojee, dat is natuurlijk niet de bedoeling, echter is dit niet bewust opgestuurd: onze knipmedewerkers proberen zoveel mogelijk foutjes eruit te filteren, helaas lukt dit niet altijd.
Mocht er onverhoopt toch een stof met fout opgestuurd zijn? Laat het ons dan weten door het sturen van een email contact@budgetstoffen.nl, voorzien van foto, dan zoeken we samen naar een passende oplossing.Â
De kleur komt niet overeen met de foto, wat nu?
Komt de kleur niet overeen met de foto? We hebben veel zorg besteed aan het fotograferen van onze producten. Hiervoor hebben we professionele apparatuur en speciale verlichting gebruikt, echter kan de kleur per beeldscherm verschillen.
Daarom adviseren wij ook altijd om eerst een staaltje te bestellen, dit kan van alle stofsoorten voor €0.50 inclusief verzenden. Mocht er nog toch twijfel zijn, neem gerust contact met ons.
Â
Ik heb een klacht, maar kom er met jullie niet uit. Waar kan ik nu terecht?
We horen het altijd graag als er iets misgaat, op deze manier kunnen we onze dienstverlening verbeteren. Neem gerust contact met ons op, dan zoeken we samen naar een passende oplossing.
Het kan namelijk altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar contact@budgetstoffen.nl.
Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil.
Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
Staaltjes aanvragen
Ik wil de stof graag eerst even voelen, kan ik ook een proeflapje bestellen?
Jazeker, heel verstandig! Wij adviseren dit al onze nieuwe klanten. Op deze manier kan je de stof eerst even voelen en kijken of het de gewenste kwaliteit en kleur is.
Wat zijn de kosten voor het bestellen van een staaltje?
Van alle stoffen die wij online hebben staan kan je een staaltje bestellen. De kosten hiervoor zijn €0,50 per staaltje, dit is inclusief verwerkings- en verzendkosten. De staaltjes kan je bestellen via onze website: ga naar de gewenste stof en plaats een staaltje in de winkelwagen.
Hoe groot is een staaltje?
De afmetingen van de staaltjes verschillen per stofsoort. Van de meeste effen Basis Stoffen hebben we staaltjes van ong. 8x8 cm, van de overige stoffen zijn ze ong. 5x10 cm*.
Daarnaast is het goed om te weten dat het knippen van staaltjes maatwerk is, we doen ons best ze zo netjes mogelijk te knippen, helaas lenen niet alle stofsoorten zich hiervoor.
*Aan deze afmetingen kunnen geen rechten ontleend worden.Â
Â
Kan ik de staaltjes ook retour sturen?
Nee, dit is niet mogelijk. Staaltjes worden speciaal voor de klant geknipt en zijn dus 'op maat gemaakte artikelen'. Deze artikelen zijn uitgezonderd van het herroepingsrecht. Lees hier meer over.
Ik heb bericht gekregen dat mijn staaltjes verzonden zijn, maar ik heb ze na een aantal werkdagen nog niet binnen. Wat nu?
Helaas gaat de bezorging van brievenpost niet meer zo snel als eerder. Tegenwoordig kan het wel een aantal werkdagen duren voordat PostNL een brief bezorgd heeft. We vragen daarom om even geduld te hebben.
Zijn ze na 5 werkdagen nog niet bezorgd? Dan willen we je eerst vragen om nog even het opgegeven adres te controleren, of dit correct is. Is dit correct? Dan is er vast iets anders misgegaan. Dit horen wij uiteraard graag, dan sturen we de staaltjes alsnog toe.
Aanmaken account
Moet ik eerst een account aanmaken?
Nee hoor, dit hoeft niet, maar... is wel makkelijk. Op deze manier kan je het betalingsproces sneller doorlopen, meerdere verzendadressen opslaan, bestellingen bekijken, opnieuw bestellen, inschrijven voor de nieuwsbrief en nog veel meer.
Ik kan niet inloggen, wat nu?
Meestal lukt het weer, door opnieuw een wachtwoord aan te vragen. Helpt dit niet? Dan is er vast een andere reden dat inloggen niet lukt. Neem dan even contact op met onze klantenservice, zij helpen graag het probleem op te lossen.
Zijn mijn gegevens veilig bij Budgetstoffen.nl?
De webshop van Budgetstoffen.nl is beveiligd met een SSL certificaat. Een SSL certificaat beveiligt de verbinding tussen de bezoeker en de website en zorgt er voor dat de datastroom tussen de bezoeker en de website niet leesbaar is voor anderen. Dit is onder andere herkennen aan de 's' achter http en het slotje in de browser. Dit zijn de kenmerken dat onze website is beveiligd met een SSL certificaat.
Bij ons kan je veilig betalen en privacy is gewaarborgd: gegevens worden altijd vertrouwelijk behandeld. Lees voor meer informatie ons privacybeleid.
Hoe gaan jullie om met mijn gegevens?
Als je wilt weten welke informatie we van jou hebben en wat we hiermee doen, dan kan je het beste onze Privacy Policy .
Mocht je daarna nog vragen hebben over jouw privacy, neem dan vooral contact op met onze Klantenservice.
Kan ik mijn gegevens inzien of verwijderen?
Ja, dat kan. In je account kan je je gegevens inzien, uitschrijven voor de nieuwsbrief en eventueel je account verwijderen.Â
Als je je alleen wil afmelden voor de nieuwsbrief, dan kan dit door onderaan de nieuwsbrief op de afmeldlink te klikken. Je ontvangt dan geen e-mails meer van ons.Â
Je kan ook contact opnemen met het ingeschreven e-mailadres als je gegevens wil laten verwijderen. Stuur in dat geval een verwijderverzoek vanaf het bij ons bekende e-mailadres, je naam en je volledige adres. Wij zorgen er dan voor dat je gegevens verwijderd worden.Â
Wat moet ik doen als ik een mail heb ontvangen die op fraude lijkt?
Wat vervelend! Als je het bericht of het verzendadres niet vertrouwd, open de mail en/of link dan niet en neem contact op met onze klantenservice. Wij zullen dan voor je uitzoeken of het bericht afkomstig is van ons of niet en zullen als dat nodig is verdere maatregelen treffen.
Overige vragen
Welke stofsoort moet ik kiezen?
We hebben heel veel verschillende stofsoorten in ons assortiment. Weet je niet goed welke stof waarvoor geschikt is? Kijk dan eens in onze stoffen encyclopedie, hier staat per stofsoort beschreven waar deze voor gebruikt kan worden, welke naald het beste gebruikt kan worden en nog meer handige informatie. Daarnaast adviseren wij om altijd een staaltje te bestellen, niet alleen om de stof te kunnen voelen, maar ook om te beoordelen of het de kleur is waar je naar op zoek bent. Wil je meer weten over het bestellen van staaltjes? Lees hier dan verder.
Ik wil graag op de hoogte blijven van aanbiedingen en leuke acties, kan dit?
Jazeker! Schrijf je dan in op onze nieuwsbrief, dan ontvangt je een paar keer per maand een mail met informatie over nieuwe producten, leuke acties een aanbiedingen. Ook kan je ons volgen via onze social media, we zijn te vinden op Facebook en Instagram. Wist je trouwens al dat we ook een Naaiblog hebben? Boordevol leuke informatie, tutorials en naaitips!
Ik heb iets leuks gemaakt van jullie stoffen, vinden jullie het leuk om hiervan foto’s te ontvangen?
Wij vinden het altijd erg leuk om de creaties van onze stoffen te zien, mailen kan naar contact@budgetstoffen.nl, maar ook delen in onze facebook groep: Budgetstoffen.nl Creaties. Uiteraard kan je ons ook taggen via Facebook of Instagram via @budgetstoffen
Hebben jullie ook een naaiatelier?
Nee, helaas hebben wij geen naaiatlier.
Staan jullie ook op een stoffen-/weekmarkt?
We staan niet meer op weekmarkten, maar kom gerust eens langs bij onze kraam op het Stoffen Spektakel! Hier staan wij in het voorjaar en najaar met meer dan 50 andere handelaren, er is dus een mega aanbod aan stoffen en naaibenodigdheden! Bekijk onze agenda wanneer we in de buurt langskomen.
Werken jullie met kortingscodes?
Wij hebben regelmatig leuke acties en aanbiedingen waarbij we gebruik maken van online actiecodes, wil je hiervan op de hoogte blijven? Volg ons dan op onze social media @budgetstoffen en/of schrijf in voor onze nieuwsbrief.Â
Ook kan het zijn dat je een giftcard code hebt ontvangen via een cadeaubon of van onze klantenservice. Deze code kan je verzilveren tijdens het afrekenen op onze website. Let op: een unieke giftcard code is slechts 1x te gebruiken.
Heb je nog vragen? Wij helpen je graag verder.
Telefonische bereikbaarheid klantenservice:
Maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag tussen 9.00-12.30 en 13.00-16.30 uur.
Woensdag tussen 9.00-12.00 uur.
Â
Stuur buiten deze tijden gerust een mail of chatbericht, we zullen hier zo snel mogelijk op reageren. We reageren op werkdagen tussen 8.00-17.00Â uur op mail en chatberichten, ook als we telefonisch even niet bereikbaar zijn.
Â
Openingstijden showroom:
Dinsdag t/m vrijdag van 9.00-12.00 en 13.00-16.30 uur.
Maandag, zaterdag en zondag gesloten.
Bestelling ophalen?
Maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 16.30 uur.