Veelgestelde vragen

  1. Zijn de prijzen inclusief of exclusief BTW? 
  2. Hoe blijf ik op de hoogte van leuke acties en nieuwtjes?
  3. Ontvang ik een bevestiging van mijn bestelling?
  4. Kan ik een bestelling annuleren?
  5. Er is iets mis gegaan met mijn betaling, wat nu?
  6. Waarom moet ik eerst een account aanmaken?
  7. Kan ik alleen per strekkende meter bestellen?
  8. Kan ik ook een proef stukje stof bestellen?
  9. Hoeveel berekenen jullie aan verzendkosten?
  10. Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling in huis heb?
  11. Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
  12. De kleur komt niet overeen met de foto op mijn computer, wat nu?
  13. Ik heb een vraag/klacht, wat nu?

 

1. Zijn de prijzen inclusief of exclusief BTW?

De getoonde prijzen zijn inclusief BTW en per strekkende meter. Het vermelde bedrag bij het product is dus de prijs per meter. In de omschrijving staat de breedte van de stof vermeld. U hoeft echter niet per meter te bestellen. U kunt bij ons het gewenste aantal centimeters bestellen. Gebruik wel een punt voor de decimalen en geen komma, dus 1.50 indien u anderhalve meter wilt bestellen.

Verleg BTW voor bedrijven die in het buitenland gevestigd zijn.

Tijdens het bestelproces kunt u uw BTW nummer invoeren. Hiermee wordt de BTW van uw bestelling verlegd, deze betaald u dus niet aan ons. Op uw factuur wordt het BTW nummer vermeld.

Let op! Vul het BTW nummer in, zonder punten of strepen.

 

 
2. Hoe blijf ik op de hoogte van leuke acties en nieuwtjes?

 Like ons op facebook of schrijf u in voor onze nieuwsbrief. Het inschrijven op de nieuwsbrief kan heel gemakkelijk; tijdens het afronden van uw bestelling kunt u dit aanvinken onder de knop 'plaats bestelling'.

 

 
3. Ontvang ik een bevestiging van mijn bestelling?

 Ja, deze ontvangt u per mail. Heeft u hem niet ontvangen? Kijk dan eens in uw map 'ongewenst email' of 'spam', wellicht staat de mail daar. Neem anders contact met ons op, dan sturen we hem alsnog toe. 

 

 
4. Kan ik een bestelling annuleren?

Indien u een bestelling wilt annuleren is het raadzaam zo snel mogelijk contact met ons op te nemen. Alleen als de bestelling nog niet verwerkt is kunnen wij hem annuleren.

 

 
5. Er is iets misgegaan met mijn betaling, wat nu?

Is uw betaling niet gelukt, u kunt de bestelling opnieuw plaatsen/betalen of neem contact met ons op. Het is niet de bedoeling dat u zelf via een overboeking geld naar ons overmaakt, dit is niet gekoppeld aan ons systeem en hierdoor krijgen we geen melding van uw bestelling. 

 

 

 
6. Moet ik eerst een account aanmaken?

Nee hoor, dit hoeft niet, maar... is wel makkelijk. Op deze manier kunt u echter wel het betalingsproces sneller doorlopen, meerdere verzendadressen opslaan, bestellingen bekijken, opnieuw bestellen, inschrijven voor de nieuwsbrief en meer.

 

 
7. Kan ik alleen per strekkende meter bestellen?

Nee, u kunt ook minder dan een hele meter bestellen. Dit kan door de centimeters achter de punt (dus geen komma) in te voeren, bijvoorbeeld 1.25. De minimum bestelhoeveelheid is 20 cm.

Alle prijzen die vermeld staan, zijn prijzen per meter.

 

 
8. Kan ik ook een proef stukje stof bestellen?

Ja, dat kan. U kunt voor €0.50 inclusief verzenden staaltjes van onze stoffen bestellen.

 

 
9. Hoeveel berekenen jullie aan verzendkosten?

De verzendkosten zijn standaard € 4.95 binnen Nederland en € 7.50 voor België en Duitsland. Boven de €50 is verzenden gratis!

Past uw bestelling door de brievenbus? Dan verzenden wij uw bestelling als brievenbuspakket en ontvangt u een kortingscode t.w.v. €2 per mail voor een volgende bestelling. Let op! Dit heeft over het algemeen betrekking op een maximum van 1 meter bij de dunne stofsoorten en is alleen van toepassing als uw pakket ook daadwerkelijk als brievenbuspakket verzonden is. U ontvangt op de dag dat we uw pakket hebben aangeboden bij PostNL een mail met track en trace gegevens, meestal krijgt u deze mail 's avonds. Voor meer informatie over verzenden en bezorgen klik hier.

Wij vertrouwen op de informatie die u ons verstrekt.

U dient zichzelf daarom ervan te verzekeren dat het volledige adres klopt. Het retour komen van uw bestelling geeft geen recht op gratis nieuwe levering, levering op een ander adres of om uw bestelling te annuleren. Wij zijn niet verantwoordelijk voor het eventueel onjuist opgeven van adresgegevens. Wij adviseren u daarom ook de bevestiging van de bestelling altijd goed te controleren.

LET OP: in Belgie en Duitsland is het van groot belang dat de naam/bedrijfsgegevens overeenkomen met de gegevens op de deur. Anders kan het voorkomen dat de bezorger het pakket retour naar ons zal sturen.

 

 
10. Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling in huis heb?

 We proberen bestellingen zo snel mogelijk te verzenden. Klik hier voor meer informatie. In principe heeft u uw bestelling (mits deze direct betaald is) binnen 1-2 werkdagen in huis. Let op! Indien u betaald via overboeking kan er een aantal werkdagen over de verwerking van uw betaling heen gaan. Uw bestelling zal pas verzonden worden, na ontvangst van betaling.

 

 
11. Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Jazeker, op afspraak bij ons magazijn in Harderwijk of op één van de weekmarkten/stoffenspektakels. Klik hier voor meer informatie.

 

 
12. De kleur komt niet overeen met de foto op mijn computer, wat nu?

We hebben veel zorg besteed aan het fotograferen van onze producten. Hiervoor hebben we professionele apparatuur en speciale verlichting gebruikt. Echter kan de kleur per beeldscherm verschillen. Wilt u zeker weten dat u de gewenste kleur besteld? Bestel dan een staaltje voor €0.50 inclusief verzenden.

 

 
13. Ik heb een vraag/klacht, wat nu?

In geval van vragen kunt u ons bellen of natuurlijk mailen, we zullen zo snel mogelijk reageren op uw vraag. We vragen u om klachten gelijk bij ons kenbaar te maken door contact met ons op te nemen. We zullen altijd samen met u naar een passende oplossing zoeken.

Leidt dit onverhoopt niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om het geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.